Nieuwe onthuld nieuwe Lancia Ypsilon


Bekijk de beelden
  • Met de presentatie van de nieuwe Ypsilon begint voor Lancia een nieuw tijdperk.
  • De nieuwe Lancia Ypsilon debuteert als 100 % elektrische YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA, die alleen in Italië leverbaar is in een oplage van 1906 genummerde en gecertificeerde exemplaren.
  • De LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA is de ultieme uiting van design, comfort en welzijn in de auto. Het interieur is als een authentieke ‘Lancia-huiskamer’ en doet denken aan de gastvrijheid van een Italiaans ingerichte woning, met stoelen, dashboard en portierpanelen bekleed met een blauwe stof met ‘Cannelloni-structuur’. De nieuwe multifunctionele ‘tavolino’ van Cassina – voor het eerst toegepast in een auto – biedt de mogelijkheid om de smartphone op te laden.
  • De LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA onderstreept de band tussen Lancia en Cassina, twee merken die uitblinken in respectievelijk auto- en interieurdesign. Het model staat voor de volgende stap in de ontwikkeling, die begon met de conceptauto Lancia Pu+Ra HPE. De merken delen waarden als onderzoek en innovatie, respect voor verleden en tradities en zorg voor het milieu.
  • De nieuwe Lancia Ypsilon is de beste hatchback in het premium B-segment dankzij meest complete uitrusting: een groot 10,25-inchdisplay, standaard het beste parkeerassistentiesysteem en de beste verlichting qua technologie en omvang. De Ypsilon is ook de enige in het segment die standaard autonoom kan rijden op niveau 2.
  • De Lancia Ypsilon is het eerste productiemodel van Stellantis dat is voorzien van het S.A.L.A.-infotainmentsysteem, een slimme virtuele interface met Lancia’s technologie voor gebruiksgemak en comfortabel rijden.
  • De nieuwe Ypsilon heeft de grootste actieradius in zijn klasse: tot wel 403* kilometer (WLTP, gecombineerd). Opladen voor 100 kilometer duurt minder dan 10 minuten.
  • De Ypsilon wordt ondersteund door Free2move Charge, een compleet, geïntegreerd systeem waarvan de concurrerende oplossingen het proces van thuis en onderweg opladen vereenvoudigen en bijdragen aan de doelstellingen van Stellantis’ strategisch plan ‘Dare Forward’.
  • De speciale nieuwe communicatiecampagne vertelt het verhaal van de nieuwe LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA in termen van Italiaanse stijl, comfort in de auto, eenvoudige en intuïtief te bedienen technologie en design dat vergelijkbaar is met dat van in een prachtige Italiaanse woning.
  • De nieuwe Lancia Ypsilon is de eerste van de drie modellen in het strategisch plan van Lancia, dat de ambitieuze elektrificatiestrategie, een nieuw distributiemodel en de terugkeer van Lancia op de Europese markt vanaf 2024 beschrijft.
  • Nieuwe Lancia Ypsilon verschijnt in de loop van 2024 bij de Nederlandse dealers.

“Met de nieuwe Ypsilon, de eerste auto van het nieuwe tijdperk van Lancia, lanceren we het merk opnieuw, te beginnen in Italië. Het ontwerp is geïnspireerd op het glorieuze verleden van het merk, dat we op een moderne manier opnieuw hebben geïnterpreteerd. Het model is de ultieme uiting van comfort en design, gekenmerkt door toonaangevende technologie en connectiviteit, maar altijd in perfecte Lancia-stijl. Dit resultaat hebben we mede bereikt door de samenwerking met Cassina, die samen met onze designers in Turijn een echte woonkamer ontwierp, geïnspireerd op de gastvrijheid van Italiaans ingerichte woningen”, aldus Luca Napolitano, CEO van Lancia.

LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA
De LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA – alleen in Italië leverbaar in een oplage van 1.906 gecertificeerde en genummerde exemplaren als verwijzing naar het jaar waarin Lancia werd opgericht – versterkt de band tussen Lancia en Cassina, twee merken die uitblinken in respectievelijk auto- en interieurdesign. Deze auto is de volgende stap in de gezamenlijke reis die begon met het interieur van de Lancia Pu+Ra HPE-conceptauto: Lancia en Cassina delen waarden als onderzoek en innovatie, respect voor hun verleden en tradities en zorg voor het milieu.

Door de combinatie van traditie en innovatie in de pure, radicale designtaal van Lancia, is de YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA de eerste auto die geïnspireerd is door de wereld van Italiaanse meubels. De auto staat voor design en comfort en weerspiegelt de grootst mogelijke aandacht voor elk stilistisch detail. Van de keuze van de materialen tot die van de kleur: het blauw is een iconische tint in de traditie van Lancia en is zowel in als buiten de auto toegepast.
De stoelen zijn bekleed met zacht, blauw fluweel van 100% gerecycled garen, met ‘Cannelloni-structuur’ en dubbel stiksel. De kleur van de stof komt terug in accenten op de portierpanelen en het dashboard. Lancia past het blauw ook toe als kleur voor de unieke, elegante en eigentijds vormgegeven carrosserie. Het zwart van de lichtmetalen wielen past bij de carrosseriekleur, wat zorgt voor een verfijnd totaalplaatje met een sterke visuele impact, zonder verchroomde accenten.

Een ander opvallend kenmerk van de LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA is de multifunctionele ‘tavolino’ van Cassina, een nieuw designelement gemaakt uit bio-plastic dat het productievakmanschap van de fabrikant benadrukt. Het is de eerste tavolino in een personenauto, waarmee Lancia een uitnodigende, gastvrije ruimte creëert. Het interieur is als een authentieke woonkamer die het comfort biedt dat Italiaanse huizen kenmerkt: een harmonieuze en elegante ruimte.
De Italiaanse sfeer, het comfort en nieuwe interpretaties van traditie zijn de leidende thema’s in de samenwerking van Lancia en Cassina. Daarbij heeft Lancia zijn traditie nieuw vormgegeven met innovatieve gerecyclede en recyclebare materialen, zoals voor de inrichting van ‘de huiskamer.’ Een voorbeeld is de nieuwe interpretatie van de kenmerkende stoelbekleding van Lancia. De historische en iconische stof is vervangen door een eigentijds materiaal: ribfluweel, waarmee de zitting en de rugleuning zijn bekleed. De rest van de stoel bestaat uit gerecycled PVC. De stoelen zijn echte fauteuils, die met elektrische verstelling, massagefuncties en een verwarmbare zitting maximaal comfort bieden, versterkt door weldadige stilte in het interieur.

De volledig elektrisch aangedreven Lancia Ypsilon heeft een actieradius van 403* kilometer (WLTP, gecombineerde cyclus). Aan een snellader is de batterij in slechts 24 minuten van 20 naar 80 % op te laden; ofwel: in 10 minuten laadt de auto genoeg stroom voor 100 kilometer rijden. De nieuwe Lancia Ypsilon krijgt ondersteuning van Free2move Charge, een compleet, geïntegreerd en concurrerend systeem voor opladen en energiebeheer, om te voldoen aan alle behoeften van de klant, thuis en onderweg.

De nieuwe Ypsilon geeft de kenmerkende Lancia-grille een moderne twist met behulp van drie lichtstralen. Het model toont ook de weergave van de merknaam Lancia op alle toekomstige modellen, de iconische ronde LED-achterlichten die geïnspireerd zijn op die van de legendarische Lancia Stratos, het innovatieve S.A.L.A.-infotainmentsysteem (Sound Air Light Augmentation) dat een voorbeeld is van Lancia’s gebruiksvriendelijke technologie – samen met de mogelijkheid van autonoom rijden op niveau 2, om veiliger en eenvoudig te rijden met de nieuwe Lancia Ypsilon.

De Ypsilon is een slimme stadsauto. Met het parkeerhulpsysteem laat de auto zich gemakkelijk manoeuvreren; dankzij camera’s en sensoren aan de voor- en achterzijde van de auto is parkeren in de stad eenvoudig. Twee 10,25-inchschermen (instrumentenpaneel en digitale radio) geven duidelijk de voor de bestuurder belangrijke informatie weer en zijn qua lay-out en kleuren aanpasbaar. De technische uitrusting omvat verder het Keyless Entry and Start-systeem en voor wie zich niet kan losmaken van zijn mobiele telefoon is er een draadloze telefoonoplader en Bluetooth Android Auto/Apple CarPlay.

De nieuwe Lancia Ypsilon is de eerste stap in de wedergeboorte van het merk. De ambitieuze elektrificatiestrategie van Lancia ontwikkelt zich volgens Stellantis’ strategisch plan ‘Dare Forward’.

Lancia en Cassina – twee Italiaanse merken die uitblinken
De Lancia Ypsilon is het eerste nieuwe model in het nieuwe tijdperk van het merk en is een perfect voorbeeld van de nieuwe benadering en manier van werken van Lancia.
De samenwerking van Lancia en Cassina heeft geresulteerd in de LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA. Beide merken – die uitblinken in respectievelijk auto- en interieurdesign – zetten met deze auto hun reis voort die begon met het interieur van de Lancia Pu+Ra HPE-conceptauto.
Door de combinatie van traditie en innovatie in de pure, radicale designtaal van Lancia, staat de YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA voor design en comfort, mede dankzij de samenwerking met Cassina – een Italiaans topmerk op het gebied van high-end inrichting. Dat komt tot uiting in de aandacht voor elk stilistisch detail en de keuze van materialen en kleuren.

De samenwerking van Lancia en Cassina is geïnspireerd op ‘The Cassina Perspective’, de visie van Cassina om de innovatiefste producten te combineren met moderne iconen om een gastvrije omgeving te creëren, volgens een unieke code van uitmuntend design.
Het symbool van deze samenwerking en hét kenmerk van de nieuwe LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA is de multifunctionele tavolino – een element dat de productiekwaliteiten van Cassina illustreert. Het is de eerste tavolino in een personenauto en wordt door Lancia gebruikt om een gastvrije en uitnodigende ruimte te creëren. De tavolino is gemaakt van bioplastic, met zadelleder bekleed en straalt vakmanschap uit. De tavolino maakt van het interieur van de Ypsilon een ‘authentieke woonkamer’ die het comfort biedt dat Italiaanse huizen kenmerkt: een harmonieuze en elegante ruimte.

De uitgangspunten die Lancia en Cassina gemeen hebben, zijn de Italiaanse geest, de voorliefde voor het iconische, innovatie, onderzoek, respect voor tradities en zorg voor het milieu. Respect voor traditie betekent dat Lancia zijn tradities opnieuw vormgeeft met gebruik van innovatieve gerecyclede en recyclebare materialen. De belangrijkste componenten van het huiskamerachtige interieur van de Ypsilon zijn gemaakt volgens processen die gericht zijn op grotere duurzaamheid. Een voorbeeld is de historische en iconische stof waarmee Lancia traditioneel het interieur bekleedt. Die stof is nu vervaardigd van een eigentijds materiaal: de zitting en rugleuning van stoelen zijn bekleed met fluweel uit 100% gerecycled garen met dubbele stiksels en uitgevoerd in blauw, een kleur met veel historische betekenis voor zowel Lancia als Cassina. De stoelen zijn verder vervaardigd van gerecycled PVC. Dezelfde tint blauw komt terug in accenten op de portierpanelen en het dashboard.

Nieuwe designtaal voor de carrosserie
De nieuwe Lancia Ypsilon is de eerste productieauto volgens het Lancia Pu+Ra Design (‘Puur’+‘Radicaal’). Door zijn combinatie van traditie en innovatie loodst de nieuwe Ypsilon het merk Lancia een nieuw tijdperk binnen, met een designtaal die nieuw is voor de auto-industrie: volumes ontstaan door over elkaar heen gelegde lagen en daaraan vormen toe te voegen en te doorsnijden. De carrosserie van de Ypsilon heeft zachte, pure en sensuele vormen, zoals de Aurelia en Flaminia, gecombineerd met het modernste radicalisme, geïnspireerd door de pure sportauto’s uit de geschiedenis van Lancia, zoals de Stratos en de Delta, maar ook door architectuur, meubilair en mode.
De duidelijkste verwijzing naar de brute kant van het merk zijn de ronde LED-achterlichten van de nieuwe Ypsilon. Die doen denken aan de achterlichten van de legendarische Stratos, het model waarmee Lancia grote rallysuccessen boekte. De lichtunits flankeren het nieuwe woordmerk van Lancia en bevatten de letter Y (Ypsilon) als nieuw designelement. Die Y is gemaakt van geborsteld roestvrij staal en geïnspireerd door de Italiaanse industrie die het nauwst verbonden is met de geschiedenis van Lancia: de mode – die net als Lancia voortdurend streeft naar maximale aantrekkelijke eigentijdsheid.

De puurheid en het radicalisme worden ook door de letters van de naam Ypsilon op de achterzijde geaccentueerd. De ‘handgeschreven’ letters zijn geïnspireerd op iconische auto’s uit de Lancia-historie, zoals de Fulvia, de Flavia en de Flaminia.
De nieuwe letters staan ook op de glanzend zwarte voorkant van de nieuwe Ypsilon, die is geïnspireerd op de voorzijde van de Lancia (Beta) Montecarlo. Het Lancia-opschrift ligt als het ware op de moderne interpretatie van de historische Lancia-grille, die klaar is voor de toekomst door de futuristische drie stralen LED-licht. Die maken de grille al van verre herkenbaar, opvallend en iconisch – zowel overdag als ’s nachts. Deze lettersignatuur verschijnt op de voorkant van alle drie nieuwe Lancia-modellen: een ‘beker van licht’ die de merknaam omarmt en de nieuwe merkidentiteit markeert nu Lancia het elektrische tijdperk in gaat.

Een ander kenmerk is de verfijning van het nieuwe logo. Het progressief klassieke element markeert de entree van Lancia op de markt van elektrische mobiliteit. Alle elementen van het historische Lancia-logo – het stuur, de vlag, het schild, de lans en de inscriptie – zijn verwerkt in een nieuwe, moderne interpretatie van het merklogo. Ze symboliseren het erfgoed van het edele Lancia, maar de vormen zijn vereenvoudigd en de positionering is uitgebalanceerd om innovativiteit, de premium positie van het merk en de Italiaanse geest uit te drukken.

Gebruiksvriendelijke technologie
De nieuwe Lancia Ypsilon is een slimme stadsauto, die zich in de stad onderscheidt door het gemak waarmee hij zich laat rijden, zijn wendbaarheid en alle functies waarmee hij de beste in zijn segment is. De Ypsilon belichaamt Lancia’s visie op technologie en infotainment. De technologie van Lancia is gebruiksvriendelijk, moeiteloos en intuïtief te bedienen. Daardoor biedt de Ypsilon inzittenden een aangenaam verblijf en voelen zij zich thuis in de auto.

De pijler onder dit concept is S.A.L.A., een virtuele, intelligente interface die essentiële parameters bevat om een comfortabele rijervaring te creëren in perfecte Lancia-stijl. In het Italiaans betekent ‘sala’ ‘huiskamer’, maar hier staat het voor Sound Air Light Augmentation, een infotainmentsysteem waarin de audio-, klimaatbeheersings- en verlichtingsfuncties zijn samengebracht. Bestuurder en passagiers kunnen met S.A.L.A. met één druk op de knop de (atmo)sfeer in het interieur aanpassen.
Het audiosysteem in de Ypsilon is speciaal door een geluidsontwerper van Lancia ontwikkeld. En de airconditioning is uitgerust met een hoogefficiënte filter, die tot 99 % van de schadelijke deeltjes verwijdert. De inzittenden kunnen de interieurverlichting volledig aanpassen door simpelweg op de display te tikken; met de sfeerverlichtingsfunctie creëren ze een exclusieve sfeer.
Dankzij S.A.L.A. is de ‘woonkamer’ in de nieuwe Lancia Ypsilon aan te passen aan de stemming van dat moment, doordat het ook de muziek, de luchtstroom en de interieurverlichting onmiddellijk aanpast.
S.A.L.A. omvat standaard ook Bluetooth voor Apple CarPlay en Android Auto, een draadloze telefoonoplader en drie USB-C-poorten, voor wie zich niet van kan losmaken van zijn mobiele telefoon. Het infotainmentsysteem wordt gecompleteerd door de S.A.L.A. HUB, de virtuele assistent die de verbinding tussen auto en bestuurder verbetert, wat het hightech-karakter van de Ypsilon benadrukt.

Het huiskamerkarakter komt ook tot uiting in onder meer de elektrisch verstelbare en verwarmbare stoelen met massagefunctie, die voelen als echte fauteuils en waarvan de zitting en rugleuning bekleed zijn met blauw fluweel uit 100% gerecycled garen. Het verblijf in de Ypsilon is nog aantrekkelijker door het geweldige akoestische comfort, wat het welzijn in de auto maximaliseert.

Reizen met de Lancia Ypsilon is nog ontspannener dankzij Keyless Entry and Start en de parkeerhulp. Die laatste omvat camera’s voor en achter en sensoren waardoor manoeuvreren makkelijker is. Het digitale 10,25-inch instrumentenpaneel omvat twee schermen en een radio en is aanpasbaar voor wat betreft lay-out en kleuren.

Om de rijervaring helemaal compleet te maken, biedt de nieuwe Lancia Ypsilon de mogelijkheid van autonoom rijden op niveau 2, om veiliger door de stad te rijden en het rijden makkelijker te maken, zodat Ypsilon-rijders ten volle kunnen genieten. Op dit niveau van autonoom rijden passen Adaptive Cruise Control en Lane Centering automatisch de snelheid en de positie van de auto op de weg aan. Dat helpt de bestuurder om in zijn rijstrook te blijven en een veilige afstand tot zijn voorligger aan te houden. Verder zorgt Traffic Jam Assist voor een ontspannen en comfortabele rit, zelfs in druk verkeer.

Nieuwe Lancia Ypsilon: eerste model van Lancia’s nieuwe tijdperk
De nieuwe, volledig elektrische Ypsilon is de eerste 100 % elektrische auto van Lancia. Het model markeert Lancia’s entree in het tijdperk van elektrische mobiliteit. De Ypsilon belichaamt ook Lancia’s visie op actieradius, oplaadtijd en efficiëntie voor de beste prestaties in het segment.
Met een elektromotor met 115 kW (156 pk) vermogen en een batterij van 51 kWh capaciteit heeft de nieuwe Lancia Ypsilon een actieradius van 403* kilometer (WLTP, gecombineerde cyclus). Snel opladen (van 20 naar 80 %) is in 24 minuten voltooid en in 10 minuten kan genoeg stroom voor 100 kilometer rijden worden bijgeladen. Het stroomverbruik van de Ypsilon is 14,3-14,6 kWh/100 km.

De ambitieuze elektrificatiestrategie van Lancia draait om de introductie van drie nieuwe modellen – één per twee jaar. De Lancia Ypsilon verschijnt eerst als BEV, dus met een volledig elektrische aandrijflijn. Volgens het strategisch plan ‘Dare Forward’ van Stellantis introduceert Lancia vanaf 2026 alleen nog volledig elektrisch aangedreven modellen.

Eenvoudig opladen, overal en altijd, dankzij Free2move Charge
De elektrische Lancia Ypsilon wordt ondersteund door Free2move Charge, een compleet en geïntegreerd ecosysteem voor opladen en energiebeheer op maat. Free2move Charge is toegankelijk voor alle Ypsilon-rijders. Deze concurrerende oplossing vereenvoudigt het laadproces thuis en onderweg, voor een optimale ervaring van elektrisch rijden.
Free2move Charge Home biedt particuliere klanten ondersteuning bij de installatie en financiering van en garantiekwesties rond thuislaadsystemen, evenals andere stroomgerelateerde hardware en diensten.
Free2move Charge Go biedt gegarandeerde toegang, altijd en overal, tot het breedste en best onderhouden netwerk van openbare laadpunten.
Dankzij deze modulaire structuur krijgt de e-ABC-belofte van Free2move Charge vorm: ‘easy to Always Be Charged’ – altijd en overal volledig opgeladen blijven is eenvoudig dankzij het geïntegreerde systeem van hardware, software en oplaaddiensten die altijd en overal voldoen aan de behoeften van EV-rijders.
Het systeem is ook zodanig gestructureerd dat het de behoeften van gebruikers begrijpt en het gehele energiebeheer optimaliseert. Dat resulteert in lagere gebruikskosten en maximale milieuvoordelen.
Free2move Charge draagt bij aan het realiseren van de doelstellingen van Stellantis’ strategisch plan ‘Dare Forward’. Een van die doelstellingen is ‘100 % batterij-elektrische voertuigen in Europa in 2030’.

Nieuwe Lancia Ypsilon: stijl en innovatie voor een nieuw publiek
De nieuwe Lancia Ypsilon, de eerste hatchback voor het premium B-segment van de Stellantis Group, laat zien hoe belangrijk het comfort voor de inzittenden is: de Ypsilon is langer en breder dan de vorige versies van de Ypsilon. Het interieur is dan ook ruimer dan ooit. De nieuwe Ypsilon is uitgerust met lichtmetalen 17-inchwielen – óók groter dan die van alle vorige Ypsilons. Deze specificaties geven de auto een elegante en futuristische uitstraling.

De nieuwe Lancia Ypsilon heeft een revolutie doorgemaakt ten opzichte van vroegere versies. Het nieuwe model is toegesneden op de kenmerken van zijn doelgroep: jongere klanten, in de leeftijdscategorie tussen 40 en 45 jaar, die kiezen voor stijl en technologische innovatie. Ze hebben aandacht voor milieuvraagstukken en zijn gevoelig voor de nieuwste trends. De nieuwe Lancia Ypsilon is dus een weergave van de doelgroep zelf en een slimme projectie van hun stedelijke en actieve levensstijl.

De nieuwe Lancia Ypsilon verschijnt in de loop van 2024 bij de Nederlandse Lancia-dealers.

Lancia keert terug op Europese markt
De nieuwe Lancia Ypsilon markeert de terugkeer van het merk naar Europa. Vanaf de eerste helft van 2024 start Lancia met een netwerk van ruim zeventig nieuwe dealers in hetzelfde aantal grote Europese steden. De eerste landen waar Lancia terugkeert, zijn België – met tien dealers en dertien aftersales servicepunten – en Nederland met zes dealers en evenveel after-sales servicecentra. Frankrijk en Spanje volgen en Duitsland volgt in 2025.
Drie criteria hebben tot de keuze van de landen geleid.
De eerste is liefde en passie voor ‘Made in Italy’-producten, met Spanje, België en Frankrijk bovenaan de ranglijst. Het tweede criterium is het volume van de online verkopen, met Nederland voorop. Het derde criterium is de omvang van het premium B-segment, waar Spanje, Frankrijk en België de top vormen.

Een sleutelrol in de internationale expansie van Lancia wordt gespeeld door het nieuwe, efficiënte en innovatieve distributiemodel, met een geselecteerd aantal retailers met een duidelijke missie: compromisloze kwaliteit bieden en waarbij 50% van de verkopen online plaatsvindt. De nieuwe showrooms zijn ontworpen voor een Europese klantenbasis, de ‘progressieve klassieke influencers’, die op zoek zijn naar tijdloze elegantie, Italiaans karakter en innovatie, samen met een comfortabel en aangenaam verblijf aan boord.

Nieuwe Lancia Ypsilon

Lengte                                     4,08 m

Breedte                                   1,76 m

Hoogte                                    1,44 m

Gewicht                                   1.584 kg

Aandrijving                              Batterij-elektrisch

Segment                                  Premium B-segment (hatchback)

Krachtbron                              Elektromotor met 115 kW (156 pk) vermogen

Koppel                                     260 Nm

Oplaadtijd gelijkstroom (DC)    24 minuten van 20 tot 80 %

Energieverbruik                       14,3-14,6 kWh per 100 km

Actieradius                              403* km (WLTP, gecombineerde cyclus)

*Elektriciteitsverbruik: 14,3-14,6 kWh/100 km: 14,3-14,6; CO2-uitstoot: 0 g/km. Actieradius: 394-403 km. Vermelde waarden zijn op basis van pre-homologatie, deze kunnen nog wijzigen. Waarden volgens de WLTP-gewogen cyclus (Verordening (EU) 2018/1832), alleen voor vergelijkingsdoeleinden.
Het werkelijke elektriciteitsverbruik, de CO2-emissiewaarden en de elektrische actieradius kunnen variëren afhankelijk van de gebruiksomstandigheden en diverse factoren zoals optionele extra’s, elektrische oplaadfrequentie en gereden kilometers, temperatuur, rijstijl, snelheid, totaalgewicht, gebruik van bepaalde apparatuur (airconditioning , verwarming, radio, navigatie, verlichting, enz.), type en staat van banden, wegomstandigheden, externe weersomstandigheden, enz.

Lancia
Lancia heeft een 117-jarige historie en staat voor tijdloze Italiaanse elegantie. Dankzij haar iconische auto’s is het een merk waar mensen wereldwijd van dromen. Van de elegante Flaminia en Aurelia B24 Spider tot de sportieve Delta, Stratos en 037, de eclectische Fulvia, de HPE en vele andere. Nu is Lancia klaar voor haar Renaissance, met een strategisch tienjarenplan dat in hoog tempo wordt uitgerold. Innovatie en tijdloos design hebben altijd de basis gevormd voor het merk. Daar zijn nu duurzaamheid, klantgerichtheid en sociale verantwoordelijk bij gekomen als essentiële onderdelen van het merk. Lancia kijkt met grote betrokkenheid en ambitie naar de toekomst.

Bron: Lancia


Terug naar het nieuws overzicht

Laatste nieuws van AutoZeeland

Alfa Romeo MILANO-11.jpg

11 april 2024

Nieuwe Alfa Romeo MILANO

De Alfa Romeo MILANO is sportief en compact, en zijn Italiaanse flair is direct herkenbaar. Alfa Romeo presenteert de nieuwe MILANO in Milaan, op het historische hoofdkantoor van de Automobile Club Milano.

De-nieuwe-Renault-Captur-voiture-a-vivre-in-het-B-segment-header-scaled.jpg

4 april 2024

De nieuwe Renault Captur

De Renault Captur is de ‘voiture à vivre’ in het B-segment. Hij is een veelzijdig multitalent, compact van buiten (4,23 meter), ruim van binnen en modulair aan te passen aan het gebruik, zowel in de stad als daarbuiten.

AutoZeeland Jeep Avenger-1.jpg

2 april 2024

AutoZeelandtest van de Jeep Avenger Full Electric

Ook in het traditionele offroadhuis van Jeep wordt steeds vaker het woord elektrificatie gehoord. Vorig jaar werd de Avenger, de 100% elektrische Jeep met voorwielaandrijving zelfs ‘Auto van het Jaar 2023!’ De invloed van moeder Fiat is duidelijk merkbaar, want Jeep hoort sinds 2021 tot de Stellantisgroep. Hij is in Italië ontworpen, wordt in Polen gebouwd en is uitsluitend voor de Europese markt bestemd.

AutoZeeland Volkswagen ID7-1.jpg

27 maart 2024

AutoZeelandtest van de Volkswagen ID.7 Pro

Volkswagen was nooit zo succesvol als het om grote limousines ging en de start van de elektromobiliteit verliep ook wat moeizaam. Met de ID.7 gaat het roer om: een 5 meter limo onder stroom en de toekomst schijnt hem toe te lachen.

Populairste automerken

AutoZeeland

Heeft u een vraag / opmerking dan kunt u gebruik maken van het contact formulier.

Bij het ontvangen van uw mail nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Contact

Attleelaan 5 - 4571 JA Axel
T 0115 - 564 562
K.V.K. 22045974
Vestigingsnummer 000017233100