De nieuwe Fiat Topolino
De nieuwe Fiat Topolino: elektrische stadsmobiliteit met een vleugje Dolce Vita
- De nieuwe Fiat Topolino is de beste manier om stadsmobiliteit te verrijken met Dolce Vita, vreugde en kleur.
- Geen uitstoot, minder ruimtegebruik en minder geluid: de nieuwe Topolino heeft alles voor duurzame vrijheid in de stad.
- Een elektrische auto voor iedereen, zelfs voor jongeren: de Topolino is al te rijden door bestuurders vanaf 16 jaar met een bromfietscertificaat.
- De line-up bestaat uit twee carrosserievarianten: de gesloten Topolino en de ‘open’ Topolino Dolcevita, met één kleur, één wielontwerp, één interieurstijl en spannende personalisatiemogelijkheden.
- Het bestellen van de nieuwe Topolino, desgewenst tegen een aantrekkelijk maandbedrag, vergt slechts drie stappen middels een eenvoudige digitale klantervaring.
FIAT gaat door met de missie om duurzame mobiliteit voor in de steden te ontwikkelen en ze om te vormen tot rustgevende speeltuinen waar autorijden een gemakkelijke en duurzame ervaring wordt die voor iedereen toegankelijk is. De nieuwe Fiat Topolino, een vrolijke en coole nieuwe elektrische auto voor iedereen, maakt deze ambitie waar. De Topolino is zelfs geschikt voor jongeren, want het model mag bestuurd worden door iedereen vanaf 16 jaar met een bromfietscertificaat of rijbewijs-B. Kortom, de Topolino is een eclectisch elektrisch voertuig dat op elk moment en op elke plaats past en tal van gebruiksmogelijkheden biedt.
De nieuwe Fiat Topolino is een eerbetoon aan de historie van FIAT en het vermogen van het merk om op een coole en sympathieke manier te innoveren. Bovendien is de Topolino de ideale mobiliteitsoplossing voor korte afstanden in stedelijk gebied. Dankzij de 100% elektrische aandrijflijn vormen milieuzones geen enkele belemmering.
Unieke accessoires, zoals de kleine douche die ideaal is na een dagje strand, het frisse design en de toegankelijkheid voor bestuurders vanaf 16 jaar, maken dat de nieuwe Fiat Topolino een geheel nieuwe doelgroep omarmt. Daarnaast belichaamt hij ook de toewijding van FIAT ten aanzien van duurzaamheid. Dankzij de elektrische aandrijflijn draagt de nieuwe Topolino bij aan het reduceren van uitstoot en geluid in stadscentra. Haar extreem kleine formaat heeft geen invloed op de verkeersstroom. Integendeel, het maakt de Topolino tot een perfect stedelijk mobiliteitsapparaat.
Italiaanse schoonheid en vrijheid in zijn eenvoud
De Fiat Topolino is het kleine zusje van de Fiat 500. Ze ontleent haar naam en design aan de originele 500 van weleer, liefkozend ‘Topolino’ genoemd vanwege zijn kleine formaat. Net als de originele 500 wordt de stijl van de nieuwe Topolino gedreven door een krachtige eenvoud, een ontwerp dat draait om ‘less is more’ en waarin eenvoud en schoonheid hand in hand gaan.
De line-up bestaat uit een gesloten en open variant. Voor beide varianten geldt dat ze in één kleur leverbaar zijn: Verde Vita. Ook hebben ze één wieldesign en één samenstelling voor het interieur. Dankzij de beperkte lengte van 2,41 meter – veel kleiner dan een reguliere personenauto – haar gebruiksgemak en een veilige topsnelheid van 45 km/u wakkert de Topolino de wens aan om stressvrij de weg op te gaan.
Haar batterij van 5,4 kWh biedt tot 75 kilometer actieradius en is in minder dan vier uur volledig op te laden. Dat is meer dan voldoende voor zomerse uitstapjes aan de kust of de dagelijkse drukte in stadscentra.
Ondanks haar kleine formaat biedt de Topolino een hoge mate van praktische bruikbaarheid. Dat komt doordat de twee stoelen niet geheel in lijn staan, het uitgebreide glasoppervlak dat de perceptie van ruimte vergroot en door strategische opbergruimtes. Zo kan tussen de bestuurder een passagier een koffer geplaatst worden. In totaal heeft de Topolino een bergruimte van 63 liter.
Dolce Vita personalisatie
De Fiat Topolino kan subtiel worden gepersonaliseerd om het zomerse, Rivièra-karakter nog verder te benadrukken. Het is zelfs mogelijk om een super coole en exclusieve douche toe te voegen, ontworpen voor na een dagje strand.
De gesloten versie kan gepersonaliseerd worden met stickers met een houteffect op de deuren. Op de open versie kunnen stickers met strepen als een zomertent op het dak worden aangebracht voor een extra vleugje Dolce Vita. Beide versies zijn uitgerust met de Dolcevita Box, een elegante en functionele stoffen band waarbinnen spullen kunnen worden opgeborgen, en verchroomde vintage spiegels. Andere onderscheidende elementen zijn de toevoeging van Dolce Vita-dorpels, het deurkoord in de open versie en zonwering in het dak van de gesloten versie.
Bovendien zijn er optionele accessoires te vinden op de Fiat Accessoires-webpagina of bij FIAT-dealers om aan alle behoeften van klanten te voldoen. Hier zullen vijf verschillende items beschikbaar zijn die perfect aansluiten bij de stijl van de Topolino: een ruime bagagedragertas, een USB-ventilator, een Bluetooth-luidspreker, een thermosfles voor zowel warme als koude dranken en twee stoelhoezen die kunnen dienen als comfortabele en zachte strandhanddoeken indien nodig. Alle accessoires zijn uiteraard bijpassend uitgevoerd in Verde Vita.
Een eenvoudige en plezierige digitale klantreis in slechts 3 stappen
Om een nog gestroomlijndere en intuïtievere klantervaring te bieden, is het aankoopproces van de nieuwe Fiat Tipolino zo eenvoudig mogelijk gemaakt: slechts één model en drie stappen zijn vereist om het voertuig te configureren en te kopen. Daarna kunnen klanten hun bestelling gemakkelijk volgen.
Bij het debuut van de nieuwe Fiat Topolino zal er in Italië en Frankrijk een speciale ‘Be the first’-actie zijn op de website van FIAT voor degenen die als eerste hun nieuwe elektrische vierwieler willen besturen. De Topolino arriveert vanaf november als eerste in Italië.
De nieuwe Topolino past perfect binnen de ambitie van FIAT om leider te zijn op het gebied van duurzame stedelijke mobiliteit die voor iedereen toegankelijk is. De Topolino kan zelfs worden gekocht tegen een maandelijks tarief dat past bij de behoeften en mogelijkheden van de doelgroep. Dit betaalbare maandtarief is bedacht om een elektrische levensstijl in de stad te promoten en is vergelijkbaar met een pay-per-view tv-abonnement of het maandbedrag dat doorgaans aan het openbaar vervoer wordt uitgegeven.